Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
Tags
seo sözlük 85 arama motoru optimizasyonu ifadeleri tanımlandı

SEO Sözlük: 85 Arama Motoru Optimizasyonu İfadeleri Tanımlandı
#1
Anahtar kelime analizinden, geri bağlantılara ve Google arama motoru algoritma güncellemelerine göre, arama motoru optimizasyonu sözlüğümüz, bilmeniz gereken 85 SEO terimini listeler.
Arama motoru optimizasyonu (SEO), web sitesi sahipleri ve içerik geliştiricileri tarafından, bir arama motorunun arama sonuçları sayfasında üst düzey bir yerleşim elde ederek bir web sitesine ziyaretçi sayısını artırmak için kullanılan farklı teknikler ve stratejilerdir.
Webopedia'nın SEO Sözlüğü
Anahtar kelime analizinden, geri bağlantılara ve Google arama motoru algoritması güncellemelerine göre, bu SEO sözlüğü, birçok SEO ile ilgili terim ve tanımlarımızı uygun bir yerde listeler. Webopedia'nın tam, derinlemesine teknoloji terim tanımını veya ilgili makalesini okumak için aşağıdaki kısa açıklamalardaki herhangi bir bağlantıyı tıklamanız yeterlidir.

Bilinmesi Gereken 5 Temel Terim

Web sitesi
URL
köprü
HTML
Genel Arama Motoru Optimizasyonu
Arama motoru optimizasyonu (SEO)
Arama motoru optimizasyonu , bir arama motorunun arama sonuçları sayfasında yüksek rütbeli bir yerleşim elde ederek bir web sitesine gelen ziyaretçilerin sayısını artırmak için kullanılan stratejilerin, tekniklerin ve taktiklerin bir metodolojidir. SEO, bir web sitesinin bir arama motorunun erişebilmesini ve genellikle webmasterların ve web içerik üreticilerinin arama motoru sonuçlarında daha iyi bir sıralama elde etmelerinde yardımcı olması için en iyi beyaz şapka seti olduğundan emin olmaya yardımcı olur.
Siyah şapka SEO
Black Hat SEO , yalnızca arama motorlarına odaklanan agresif SEO stratejileri, teknikleri ve taktikleri inceler ve insan kitlesi anlamına gelir. Genellikle, siyah şapka SEO çoğu arama motorunun kurallarına uymaz. 
Facebook Grafik Arama optimizasyonu (GSO)
GSO , bir kişinin veya şirketin içeriğini Facebook'un Grafik Arama'daki arama sonuçlarını iyileştirmek için optimize etmeye odaklanan bir arama motoru optimizasyonu türüdür.
Organik SEO
Organik SEO , organik arama motoru sonuç sayfalarında doğal bir yerleşim elde etmek için işlemleri tanımlamak için kullanılan ifadedir.
rütbe
Sıralama , bir web sitesinin veya web sayfasının, arama motoru sonuçları içinde sıralandığı anlamına gelir. Örneğin, web siteniz mikrofonlar hakkında ise, bir kişi bir arama motorunda "mikrofonlar" sorguladığında, sıralama, sayfanızın arama sonuçlarında nerelerde listelendiğini gösterir (ör. Ilk 5 sonuçta, ilk sayfada, 30'uncu sayfada ve bunun gibi).
Arama motoru pazarlaması (SEM)
SEM , maksimum görünürlük elde etmek için araştırma, gönderme ve arama motorlarında bir web sitesinin konumlandırılması ile ilişkili bir tür İnternet pazarlamacısıdır. SEM, arama motoru optimizasyonu (SEO), anahtar kelime araştırma, rekabet analizi, ücretli listeler ve sitenize gelen arama trafiğini artıracak diğer arama motoru hizmetleri gibi şeyleri içerir.
Biliyor musun...? SEM ve SEO Arasındaki Fark : SEM SEO'dan daha geniş bir terimdir. SEO daha iyi organik arama sonuçları sağlamayı amaçladığında, SEM web sitenizi veya işletmenizi internet müşterilerine tanıtmak ve web sitenize daha hedefli bir trafik göndermek için arama motorlarını kullanır.
Arama motoru hizmetleri
Arama motoru hizmetleri, kuruluşlara ve işletmelere poz vermeye ve daha iyi bir arama motoru sıralamasına sahip olmalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmış üçüncü taraf bir satıcı tarafından sunulan bir hizmetleri koleksiyonunu tanımlar. Tipik hizmetler arasında arama motoru optimizasyonu (SEO) hizmetleri ve arama motoru pazarlaması (SEM) hizmetleri gibi web sitesi tanıtımı ve optimizasyonu bulunur.
Arama motoru sonuçları sayfası (SERP)
Arama motoru sonuçları sayfası (SERP) bir arama motoru kendi arama sonuçları ile döner web sayfasıdır. Büyük arama motorları tipik olarak SERP'lerinde listelenen üç çeşit görüntüler. Arama motorunun örümceğiyle dizine eklenen listeler, bir insan tarafından arama motorunun dizinine dizine eklenen listeler ve arama motoru tarafından listelenmek üzere ödenen listeler.
SEO hizmetleri (SEO sağlayıcı, SEO ajansı)
Bir SEO hizmeti sağlayıcısı, genellikle bir birey, grup veya bir ajans, arama motoru optimizasyon teknikleri kullanarak, müşteriler için organik arama sonuçlarında yüksek sıralı yerleşimler elde eder.
Sosyal medya optimizasyonu (SMO)
Sosyal medya optimizasyonu , viral tanıtım oluşturmak için bir takım sosyal medya kanallarını ve toplulukları kullanarak bir ürünün, markanın veya etkinliğin farkındalığını arttırma sürecidir. Bazı SEO daha geleneksel SEO hizmetleri ek olarak SMO sunacak sağlar.
SEO PR
SEO PR, kelime arama motoru optimizasyonu (SEO) ve halkla ilişkiler (PR) 'nin bir kombinasyonudur. Potansiyel müşteri ve web sitesi trafiğini oluşturmak için arama motoru optimizasyonu amacıyla basın bültenleri ve diğer pazarlama kağıtları yazmak için kullanılan bir süreçtir.
SEO Spamı
SEO spam genellikle arama motoru sıralamasını artırmak için kullanılan SEO manipülasyon teknikleri anlamına gelir, ancak arama motorunun Hizmet Şartları ihlal.
Beyaz şapka SEO
Beyaz şapka SEO , arama motorlarına karşı insan kitlelerine odaklanan ve arama motoru kurallarını ve politikalarını tamamen takip eden optimizasyon stratejileri, teknikleri ve taktikleri kullanımına atıfta bulunmaktadır.

Arama Motorları ve Algoritmalar
algoritma
Bir algoritma, belirli bir sorunun çözümü için bir formül ya da adımlar dizisidir. Kesin olmaması ve net bir durma noktasına sahip olması gereken bir dizi kural gerektirir. Algoritmalar herhangi bir dilde ifade edilebilir. Arama motoru algoritmaları genellikle yüksek kaliteli siteleri ve web sayfalarını organik arama sonuçlarının tepesine yükselterek düşük kaliteli sitelerin ve sayfaların sıralamasını düşürür veya cezalandırır. Değişen algoritmanın amacı, arama motoru kullanıcısının deneyimini geliştirmektir. Ek bilgi için Google Hummingbird, Panda, PayDay Kredisi ve diğer Google algoritma notlarına bakın.
arama motoru
Arama motorları, belirtilen anahtar kelimeler için belgeleri arayan ve anahtar kelimelerin bulunduğu belgelerin bir listesini döndüren programlardır. Bir arama motoru gerçekten genel bir program sınıfı olmakla birlikte, terim çoğunlukla Google, Bing ve Yahoo! Search gibi kullanıcıların World Wide Web'de belgeleri aramasına olanak tanıyan sistemleri açıklamak için sıklıkla kullanılır.
Google Sinekkuşu
Google Hummingbird , yalnızca anahtar kelime odağı dışına çıkarak kullanıcılara yönelik Google arama motoru deneyimini geliştirmeye çalışan yeni bir algoritma projesidir.
Google Panda
Google Panda , devam eden algoritma güncellemeleri dizisidir ve arama sorgusu sonuçlarının değerini artırmak için Google arama motoru için veri yeniler.
Google Panda 4.0 Güncellemesi: Google arama motorunda kullanılan dahili arama algoritması için dördüncü büyük Google Panda algoritması güncellemesi ve veri yenilemesi. Google Panda 4.0 güncellemesi Mayıs 2014'ün sonlarında yayınlandı ve İngilizce dilinde yapılan tüm arama sorgularının% 7'sinden fazlasını etkilediği düşünülüyor.
Google PayDay Kredisi
Google Payday Kredisi , ağır trafik alan Google arama anahtar kelime sorgularının sıralamalarını artırmak için blackhat teknikleri kullanan spam web sitelerini filtreliyor.
Google Penguen
Google Penguin , kullanıcılar için arama sorgusu sonuçlarının değerini artırmaya yardımcı olmak için Google arama motoru için bir dizi algoritma güncellemesine atıfta bulunur.
Google Güverceni
Google Güvercin , 24 Temmuz 2014'te başlanan Google'ın Yerel Arama arama motoru için yeni bir algoritma güncellemesine atıf yapan bir kod adıdır.
Manuel gönderim
Elle gönderme, bir bağlantı gönderme hizmeti veya yazılımı kullanmak yerine site URL'nizi ve ayrıntılarını arama motorlarına elle tek tek ekleme anlamına gelir.
Doğal arama
Bir doğal arama ödenen reklam ve arama motoru kendisi tarafından yapılan editoryal değişikliklere dayalı döndürülenler aksine sonuçlar, web sitesinin doğal endeksleme dayalı döndü edilir biridir.
Örümcek (webcrawler)
Örümcek , web sayfalarını otomatik olarak getiren bir programdır. Örümcekler, sayfaları arama motorlarına beslemek için kullanılır. Bu programlar için bir başka terim webcrawler .
Ücretli arama
Ücretli arama , site sahiplerinin web sitelerini en iyi arama motoru sonuçları sayfası yerleşiminde görüntülenmesi için bir ücret ödeyecekleri bir bağlamsal reklam türüdür.
robots.txt
Robots.txt , bir web sitesinin kök dizinine yüklenen ve sitenin HTML koduna bağlanan bir metin dosyasının genel adıdır. Robots.txt dosyası, web sitesinin tarayıcı botlarına ve örümceklere yönlendirilmesi için kullanılır.
site haritası
Site Haritası , bir web sitesinin sayfalarının hiyerarşik bir görsel modeldir. Site haritaları, kullanıcının sitenin içeriğinin tamamının bir diyagramını göstererek birden fazla sayfaya sahip bir sitede gezinmesine yardımcı olur. Bir site haritası, bir arama motoru örümcekinin tüm sitelerin sayfalarını bulmasını kolaylaştırabilir.
SERP - arama motoru sonuçları sayfası
Arama motoru sonuçları sayfası (SERP), bir arama motorunun bir arama sorgusunun sonuçlarıyla birlikte döndüğü sayfadır. Büyük arama motorları tipik olarak SERP'lerinde listelenen üç çeşit görüntüler. Arama motorunun örümceğiyle dizine eklenen listeler, bir insan tarafından arama motorunun dizinine dizine eklenen listeler ve arama motoru tarafından listelenmek üzere ödenen listeler.
site çapında
Sitenin tamamı, bir web sitesinin tamamında dağıtılan bağlama ve gezinme yapısına karşılık gelir.
Önerilen Kaynaklar: Webopedia'nin Arama Motorları Kategorisi, arama motoru teknolojisi ile ilgili yüzlerce tanımlama içermektedir.
Anahtar Kelimeler ve Anahtar Kelimeler
Gizli anahtar kelime
Bu, HTML kaynak koduna yerleştirilen ve web sayfasını ziyaret edenler tarafından görülmeyen anahtar kelimeleri ifade eder.
Anahtar kelime doldurma
Anahtar kelime doldurma , arama motorları sayfayı bir web aramasında alakalı olarak okuyacak şekilde anahtar kelimeleri bir web sayfasına aşırı yüklemek için kullanılan bir tekniktir. Arama motorları, genellikle, anahtar kelime doldurma keşfedilirse ve rahatsız edici sayfalar arama sonuçlarından kaldırılmış olursa, bir siteyi cezalandırır.
Uzun Kuyruk Arama
Long Tail arama , medya ve eğlence endüstrilerinin popüler ana ürünlerin niş caddelerini zorlamak zorunda kaldıkları teorisi üzerine genişlemektedir. Arama sorgularında ana ve en yaygın arama terimlerine (listenin başı) dokunmanın yanı sıra, arama konuşması boyunca geçen tüm anahtar kelimeler ve sorgulara dokunmanız önemlidir; Ilişkili ve alakalı anahtar kelimeler için daha az aranır.
keyphrase
Kullanıcıların bir arama motoruna girmesi için birden fazla anahtar kelimeden veya bir anahtar kelime kombinasyonundan oluşan İfadeler veya bir arama terimi.
Anahtar sözcük hareketi
Bir web sayfasının arama motoru sonuçlarında (SERP) yukarı veya aşağı hareket ettiği pozisyon sayısı.
Anahtar ifade konumu
Belirli bir anahtar sözcüğü bir kullanıcı tarafından arandığında, bir web sayfasının bir arama motoru sonuç sayfasında (SERP) bulunduğu konum. Arama sonuçlarının ilk sayfası, en iyi 10 anahtar deyimi pozisyonudur.
anahtar kelime
Bir arama motorunun ilgili web sayfalarını aramasında kullandığı bir kelime.
Anahtar kelime yoğunluğu
Anahtar kelime yoğunluğu, bir sayfadaki toplam kelime sayısına kıyasla, belirli bir anahtar kelimenin veya tümceciklerin görüntülenme sayısının yüzdesel olarak ölçümüdür.
Anahtar kelime sıklığı
Anahtar kelime sıklığı, bir sayfada bir anahtar kelime veya tümcecik görüntülenme sayısı veya tüm site boyunca kullanılan sayıdır.
Anahtar kelime önemi
Bir web sayfasında anahtar kelime veya cümleciklerin belirgin yerleştirilmesi. Belirgin yerleştirme, sayfa başlığında, meta etiketlerinde, açılış paragrafında veya cümlenin başlangıcı olabilir.
anahtar kelime araması
Kullanıcı tarafından belirtilen bir veya daha fazla kelimeyi içeren eşleşen belgeleri arayan bir tür arama.
Bağlantılar ve Geri Bağlantılar
Geri bağlantı (gelen bağlantı)
Geri bağlantı , harici bir sayfadan kendi sitenize geri bağlantı veren bir köprüdür. Gelen Bağlantı olarak da adlandırılan bu bağlantılar, sitenizin popülerliğini (veya önemini) belirlemek açısından önemlidir.
Köprü (link)
Köprü aynı belgede veya tamamen farklı bir belgeye başka bir yere bağlantı oluşturan elektronik belgedeki bir elementtir. Tipik olarak, bağlantıyı izlemek için köprüyü tıklayın. Köprüler, World Wide Web de dahil olmak üzere tüm köprü metin sistemlerinin en temel bileşenidir.
Bağlantı kurma
Bağlantı kurma , kendi sitenizin geri bağlantılarını ve kalite geri bağlantılarını artırmak için diğer web siteleri ile bağlantı alışverişinde bulunma sürecidir.
Bağlantı denetleyicisi
Bağlantı denetleyicisi, sitenizdeki kırık köprüleri doğrulamak ve denetlemek için kullanılan bir yazılım aracı veya çevrimiçi hizmettir.
Bağlantı çiftçiliği
Link çiftçiliği, web siteleri ile karşılıklı bağlantılar kurma sürecidir. Bağlantılı tarımın arkasındaki fikir, size bağlantı veren sitelerin sayısını artırmaktır.
Bağlantı popülerliği
Link popülaritesi , ölçümün sayfalarınıza gelen gelen bağlantı sayısına dayandığı web sitesinin değerini tanımlar. 
Kaliteli geri arama
Bir kalite backlink anahtar kelime veya keyphrase kullanarak Web sitesine bağlanır ve aynı zamanda kendi sitenizde aynı temaya veya benzer içerik konusunu sahip bir sitede görünen bir backlink. Ayrıca, bir web sitesinden, sayfanızdan daha yüksek sayfa veya etki alanı yetkisine sahip bir bağlantı veya bir .gov veya .edu sitesinden bir bağlantı olabilir.
Karşılıklı bağlantı
Karşılıklı bir bağlantı, iki web sitesi sahibinin kendi web sitesinde birbirlerinin web sitelerine köprü sağlamak için yapılan bir sözleşmedir.
Derin bağlantı
Bir derin bağlantı , bir Web sayfasında veya sitenin ana sayfası dışında bir web sitesinde bir sayfa için bir arama motoru sorgusunun sonuçlarında ya bir köprüdür. Genellikle, bir sitenin ana sayfası, sitenin hiyerarşisinde bulunan en üst sayfadır ve bunun dışındaki herhangi bir sayfa "derin" olarak değerlendirilir.
BİLİYOR MUSUN...? " Bağlantı aşkı " ifadesi, karşılıklı bağlantıları tanımlamak için kullanılan bir argo terimidir .
SEO ve İçerik İfadeleri
Yinelenen içerik
Diğer Web sayfalarından kopyalanan veya yeniden kullanılan içerik (veya metin). Yinelenen içerik sıklıkla anahtar kelime yoğunluğunu artırmaya yardımcı olur, ancak Google da dahil olmak üzere bazı arama motorları, yinelenen metni süzer ve yinelenen içeriği kullandığınızda sitenizi cezalandırabilir ve daha sonra bir anahtar deyimi konumuna neden olabilir. Yinelenen içerik her zaman kasıtlı bir kopyalama değildir. Örneğin, sayfaların yazıcı dostu veya yerel sürümleri, yinelenen içerik oluşturabilir.
Taze içerik
Taze içerik , doğada yeni veya dinamik olan ve insanlara web sitenizi ziyaret etmek için bir neden sağlayan herhangi bir içeriğidir. Pek çok SEO uzmanı, Web sitenizdeki taze içeriği kullanarak sayfanızın arama motoru sonuçları sayfasındaki (SERP) daha iyi yerleşim elde etmesine yardımcı olacağına inanıyoruz. Bazı arama motorları, içerik değiştirildiğinde ve güncellendiğinde siteyi daha sık tarayabilir.
Görünmez metin
Görünmez metin veya gizli metin, metni sayfanın arka planı ile aynı renge dönüştürür ve böylece kullanıcı metni vurgular sürece metni görünmez olur. Buna görünmez anahtar kelime doldurma denir.
Alt etiketi
Bir sayfada bir resim görüntülenemediğinde alternatif metin sağlamak için IMG etiketinde belirtilen bir HTML özniteliği.
spamdexing
Spamdexing , bir web sitesinin bir arama motorunun arama sonuçları sayfalarında yerleşimini yükseltmek veya yükseltmek için uygun olmayan SEO taktiklerini kullanma uygulamasıdır. Ayrıca arama motoru spami veya Black Hat SEO olarak da adlandırılan spamdexing, anahtar kelime doldurma, bağlantı spamleme, telif hakkı alınmış içeriğin çoğaltılması, sayfa kaçırma ve daha fazlası gibi faaliyetleri içerebilir.
kapı aralığı
Ayrıca, bir giriş sayfası , bir atlama sayfası, bir giriş sayfası veya bir köprü sayfası olarak da adlandırılan bu liste, özellikle bir arama motorunun sıralamasında yüksek yerleşim kazanmak amacıyla tasarlanmıştır.
Web yazarlığı
Web yazma , kullanıcının bir masaüstü yayıncılık biçiminde bir Web sitesi geliştirmesini sağlayan bir yazılım kategorisidir. Yazılım, kullanıcıların tasarladığı şeyleri temel alarak Web sayfalarının düzeni için gerekli HTML kodlamasını üretir.
webspam
Web spam (spam aramaya da denir), Google yayıncılarının yönergelerine aykırı olan SEO taktiklerini kullanarak "Google arama sonuçlarını spamlamak" için tasarlanmış web sayfalarını tanımlamak için kullanılan bir deyidir. Nisan 2012'de Google, Penguin kodlu algoritma Güncellemesinin agresif web spami taktiklerini kullanarak siteleri belirleyeceğini açıkladı.
Meta etiket
Bir Web sayfası hakkında bilgi sağlayan özel bir HTML etiketi. Diğer HTML etiketlerinin aksine, meta etiketleri sayfanın görünümünü etkilemez. Bunun yerine, kimin sayfayı kimin oluşturduğu, hangi sıklıkta güncellendiğini ve sayfanın ne olduğu gibi bilgileri sağlar. Çoğu arama motoru, bu bilgileri indekslerini oluştururken kullanır.
Premium içerik
Bir ücret karşılığında mevcut olan web sitesi içeriği. Premium içerik , e-kitaplar, makaleler veya okuyucuya abonelik temelinde sunulan içeriği içerebilir. Premium içerik, para kazanma stratejisidir.
yapışkan
Yapışkan bir sitenin ziyaretçileri sitede gezindikten sonra tutma veya ziyaretçiyi sıkça geri getirmeye teşvik etme (yani ziyaretçiler "siteye" sopa ") özelliklerini ifade eder. Bir sitenin yapışkanlığı, ziyaretçileri orada kalmaya teşvik eden sitenin içeriğine bağlı olmakla birlikte, ziyaretçilerin aradıkları şey bu olmamasına bağlı değildir. Örneğin, ziyaretlerin başlıca nedeni olabilecek orijinal içeriğe ek olarak, bir site, siteyi daha çekici kılmak için özellikler (sosyal etkileşim, forumlar veya ücretsiz indirmeler) ekleyebilir. 
Video SEO
Video SEO terimi, arama motoru trafiğini optimize eden video içeriğini tanımlamak için kullanılır. Video SEO ile çalışırken hedef video içeriğinizin video arama motorlarında olduğu kadar, büyük arama motorları için organik arama sonuçlarında da bulunmasıdır; trafik sitenize yönlendirilir ve video barındırma sağlayıcınıza yönlendirilmemektedir.
Web işaretçisi
Bir web işaretçisi, bir siteye veya bir e-postaya yerleştirilen ve kullanıcının davranışını izlemek için kullanılan şeffaf bir grafik resimdir.
Içerik yönetim sistemi (CMS) / web içerik yönetimi (WCM)
Bir web yönetim sistemi ( WCM ) olarak da adlandırılan bir içerik yönetim sistemi ( CMS ) , bir organizasyonun elektronik metni sorunsuz bir şekilde oluşturmasına, düzenlemesine, gözden geçirmesine ve yayınlamasına olanak tanıyan bir yazılım ya da bir takım ya da uygulama ve araç takımıdır. Birçok içerik yönetim sistemi, yayıncıların çevrimiçi bir CMS'e yalnızca bir Web tarayıcısı kullanarak erişmesini sağlayan bir Web tabanlı GUI sunar.
SEO Araçları, Analytics ve Raporlama
Mutlak benzersiz ziyaretçi
Mutlak benzersiz ziyaretçi , seçtiğiniz tarih aralığı boyunca web sitenize her bir ziyaretçiyi yalnızca bir kez sayacak bir "ziyaretçi türü" raporudur.
Ortalama sayfa derinliği
Ortalama sayfa derinliği (veya ziyaret derinliği), bir ziyaretçinin tek bir tarayıcı oturumu sırasında gördüğü Web sitenizdeki sayfa sayısının ölçümüdür.
Sitede ortalama süre
Ortalama sitede geçirilen süre, ziyaretçilerin web sitenizde geçirdiği süre (dakika veya saniye) hakkında bilgi sağlayan bir ziyaretçi raporudur.
Temel metrikler
Temel metrikler, bir sitenin tüketimini anlamak için gereken en temel bilgilere atıfta bulunan terimdir. Temel metrikler şu verilerden oluşur: ziyaretler, sıçrama, sayfa görüntüleme sayısı, sitede ortalama süre ve yeni ziyaretler.
dönüşüm oranı
İstenen bir işlemi gerçekleştiren ziyaretçilerin yüzdesi (örneğin, satın alma, e-kitap indirme veya bir reklamı indirme).
Google Analytics
Google Analytics , web yöneticilerine ve site sahiplerine web analytics verisine serbestçe erişmelerini sağlayan ücretsiz bir hizmettir. Google Analytics, ziyaretçileri siteniz üzerinden izler ve ayrıca pazarlama kampanyalarınızın performansını izler.
Google Trendler
Google Eğilimler , sözcüklerin, cümlelerin ve konuların zaman içinde ne sıklıkla arandığını gösteren çizelgeler sunan ücretsiz bir Google hizmetidir . Google Trendler'i kullanarak, aynı anda en fazla beş konuyu karşılaştırabilir ve ayrıca, bu haberlerin ne sıklıkta haber hikayelerinde belirtildiğini görebilir ve konuların en çok arandığı coğrafi bölgeleri keşfedebilirsiniz.
En iyi içerik
En iyi içerik , web sitenizdeki en çok görüntülenen sayfalar (en iyi performans gösteren içerik) hakkında bilgi sağlar. Bu sayfalar, web sitenizdeki en çok sayfa görüntülemeyi sürmekten sorumludur.
Trafik kaynakları
Trafik kaynakları, doğrudan trafik (yer işaretlerinden veya URL'nizi bilen ziyaretçilerden gelen tıklamalar) veya arama motorları gibi sitenize trafik gönderen farklı türdeki kaynaklara genel bir bakış sağlayan bir rapordur. 
Benzersiz ziyaretçi
Bir sitede trafik miktarını izlerken, benzersiz ziyaretçi zaman belirli bir süre içinde bir kereden fazla Web sitesini ziyaret eden bir kişi anlamına gelir.
Kullanıcı oturumu
Kullanıcı oturumu benzersiz bir IP adresine sahip bir kullanıcı belirli bir zaman süresi içinde bir Web sitesinde harcadığı aktivitenin oturumdur. Bir sitedeki kullanıcı oturumlarının sayısı, bir Web sitesinin aldığı trafik miktarının ölçülmesinde kullanılır.
Web analitiği
Web analitiği , bir web sitesinin kullanıcıları üzerindeki etkisinin incelenmesi anlamına gelen genel bir terimdir. Yayıncılar sıklıkla, sitelerini kaç kişi ziyaret ettiğini, bu ziyaretçilerin çoğunun benzersiz ziyaretçileri, siteye nasıl geldiklerini, yani siteye girmek için bir bağlantı izlediklerini veya oraya geldiklerini belirlemek için Web analitiği yazılımını kullanıyorlar. Doğrudan sitenin arama motorunda hangi anahtar kelimeleri araştırdıklarını, belirli bir sayfada veya sitenin tamamında ne kadar kaldığını ve tıkladıkları ve siteyi terk ettiklerinde hangi bağlantıları kullandıklarını belirtti.

(06-06-2017, Saat: 17:12)harunergenc.com@gmail.com Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Anahtar kelime analizinden, geri bağlantılara ve Google arama motoru algoritma güncellemelerine göre, arama motoru optimizasyonu sözlüğümüz, bilmeniz gereken 85 SEO terimini listeler.
Arama motoru optimizasyonu (SEO), web sitesi sahipleri ve içerik geliştiricileri tarafından, bir arama motorunun arama sonuçları sayfasında üst düzey bir yerleşim elde ederek bir web sitesine ziyaretçi sayısını artırmak için kullanılan farklı teknikler ve stratejilerdir.
Webopedia'nın SEO Sözlüğü
Anahtar kelime analizinden, geri bağlantılara ve Google arama motoru algoritması güncellemelerine göre, bu SEO sözlüğü, birçok SEO ile ilgili terim ve tanımlarımızı uygun bir yerde listeler. Webopedia'nın tam, derinlemesine teknoloji terim tanımını veya ilgili makalesini okumak için aşağıdaki kısa açıklamalardaki herhangi bir bağlantıyı tıklamanız yeterlidir.

Bilinmesi Gereken 5 Temel Terim

Web sitesi
URL
köprü
HTML
Genel Arama Motoru Optimizasyonu
Arama motoru optimizasyonu (SEO)
Arama motoru optimizasyonu , bir arama motorunun arama sonuçları sayfasında yüksek rütbeli bir yerleşim elde ederek bir web sitesine gelen ziyaretçilerin sayısını artırmak için kullanılan stratejilerin, tekniklerin ve taktiklerin bir metodolojidir. SEO, bir web sitesinin bir arama motorunun erişebilmesini ve genellikle webmasterların ve web içerik üreticilerinin arama motoru sonuçlarında daha iyi bir sıralama elde etmelerinde yardımcı olması için en iyi beyaz şapka seti olduğundan emin olmaya yardımcı olur.
Siyah şapka SEO
Black Hat SEO , yalnızca arama motorlarına odaklanan agresif SEO stratejileri, teknikleri ve taktikleri inceler ve insan kitlesi anlamına gelir. Genellikle, siyah şapka SEO çoğu arama motorunun kurallarına uymaz. 
Facebook Grafik Arama optimizasyonu (GSO)
GSO , bir kişinin veya şirketin içeriğini Facebook'un Grafik Arama'daki arama sonuçlarını iyileştirmek için optimize etmeye odaklanan bir arama motoru optimizasyonu türüdür.
Organik SEO
Organik SEO , organik arama motoru sonuç sayfalarında doğal bir yerleşim elde etmek için işlemleri tanımlamak için kullanılan ifadedir.
rütbe
Sıralama , bir web sitesinin veya web sayfasının, arama motoru sonuçları içinde sıralandığı anlamına gelir. Örneğin, web siteniz mikrofonlar hakkında ise, bir kişi bir arama motorunda "mikrofonlar" sorguladığında, sıralama, sayfanızın arama sonuçlarında nerelerde listelendiğini gösterir (ör. Ilk 5 sonuçta, ilk sayfada, 30'uncu sayfada ve bunun gibi).
Arama motoru pazarlaması (SEM)
SEM , maksimum görünürlük elde etmek için araştırma, gönderme ve arama motorlarında bir web sitesinin konumlandırılması ile ilişkili bir tür İnternet pazarlamacısıdır. SEM, arama motoru optimizasyonu (SEO), anahtar kelime araştırma, rekabet analizi, ücretli listeler ve sitenize gelen arama trafiğini artıracak diğer arama motoru hizmetleri gibi şeyleri içerir.
Biliyor musun...? SEM ve SEO Arasındaki Fark : SEM SEO'dan daha geniş bir terimdir. SEO daha iyi organik arama sonuçları sağlamayı amaçladığında, SEM web sitenizi veya işletmenizi internet müşterilerine tanıtmak ve web sitenize daha hedefli bir trafik göndermek için arama motorlarını kullanır.
Arama motoru hizmetleri
Arama motoru hizmetleri, kuruluşlara ve işletmelere poz vermeye ve daha iyi bir arama motoru sıralamasına sahip olmalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmış üçüncü taraf bir satıcı tarafından sunulan bir hizmetleri koleksiyonunu tanımlar. Tipik hizmetler arasında arama motoru optimizasyonu (SEO) hizmetleri ve arama motoru pazarlaması (SEM) hizmetleri gibi web sitesi tanıtımı ve optimizasyonu bulunur.
Arama motoru sonuçları sayfası (SERP)
Arama motoru sonuçları sayfası (SERP) bir arama motoru kendi arama sonuçları ile döner web sayfasıdır. Büyük arama motorları tipik olarak SERP'lerinde listelenen üç çeşit görüntüler. Arama motorunun örümceğiyle dizine eklenen listeler, bir insan tarafından arama motorunun dizinine dizine eklenen listeler ve arama motoru tarafından listelenmek üzere ödenen listeler.
SEO hizmetleri (SEO sağlayıcı, SEO ajansı)
Bir SEO hizmeti sağlayıcısı, genellikle bir birey, grup veya bir ajans, arama motoru optimizasyon teknikleri kullanarak, müşteriler için organik arama sonuçlarında yüksek sıralı yerleşimler elde eder.
Sosyal medya optimizasyonu (SMO)
Sosyal medya optimizasyonu , viral tanıtım oluşturmak için bir takım sosyal medya kanallarını ve toplulukları kullanarak bir ürünün, markanın veya etkinliğin farkındalığını arttırma sürecidir. Bazı SEO daha geleneksel SEO hizmetleri ek olarak SMO sunacak sağlar.
SEO PR
SEO PR, kelime arama motoru optimizasyonu (SEO) ve halkla ilişkiler (PR) 'nin bir kombinasyonudur. Potansiyel müşteri ve web sitesi trafiğini oluşturmak için arama motoru optimizasyonu amacıyla basın bültenleri ve diğer pazarlama kağıtları yazmak için kullanılan bir süreçtir.
SEO Spamı
SEO spam genellikle arama motoru sıralamasını artırmak için kullanılan SEO manipülasyon teknikleri anlamına gelir, ancak arama motorunun Hizmet Şartları ihlal.
Beyaz şapka SEO
Beyaz şapka SEO , arama motorlarına karşı insan kitlelerine odaklanan ve arama motoru kurallarını ve politikalarını tamamen takip eden optimizasyon stratejileri, teknikleri ve taktikleri kullanımına atıfta bulunmaktadır.

Arama Motorları ve Algoritmalar
algoritma
Bir algoritma, belirli bir sorunun çözümü için bir formül ya da adımlar dizisidir. Kesin olmaması ve net bir durma noktasına sahip olması gereken bir dizi kural gerektirir. Algoritmalar herhangi bir dilde ifade edilebilir. Arama motoru algoritmaları genellikle yüksek kaliteli siteleri ve web sayfalarını organik arama sonuçlarının tepesine yükselterek düşük kaliteli sitelerin ve sayfaların sıralamasını düşürür veya cezalandırır. Değişen algoritmanın amacı, arama motoru kullanıcısının deneyimini geliştirmektir. Ek bilgi için Google Hummingbird, Panda, PayDay Kredisi ve diğer Google algoritma notlarına bakın.
arama motoru
Arama motorları, belirtilen anahtar kelimeler için belgeleri arayan ve anahtar kelimelerin bulunduğu belgelerin bir listesini döndüren programlardır. Bir arama motoru gerçekten genel bir program sınıfı olmakla birlikte, terim çoğunlukla Google, Bing ve Yahoo! Search gibi kullanıcıların World Wide Web'de belgeleri aramasına olanak tanıyan sistemleri açıklamak için sıklıkla kullanılır.
Google Sinekkuşu
Google Hummingbird , yalnızca anahtar kelime odağı dışına çıkarak kullanıcılara yönelik Google arama motoru deneyimini geliştirmeye çalışan yeni bir algoritma projesidir.
Google Panda
Google Panda , devam eden algoritma güncellemeleri dizisidir ve arama sorgusu sonuçlarının değerini artırmak için Google arama motoru için veri yeniler.
Google Panda 4.0 Güncellemesi: Google arama motorunda kullanılan dahili arama algoritması için dördüncü büyük Google Panda algoritması güncellemesi ve veri yenilemesi. Google Panda 4.0 güncellemesi Mayıs 2014'ün sonlarında yayınlandı ve İngilizce dilinde yapılan tüm arama sorgularının% 7'sinden fazlasını etkilediği düşünülüyor.
Google PayDay Kredisi
Google Payday Kredisi , ağır trafik alan Google arama anahtar kelime sorgularının sıralamalarını artırmak için blackhat teknikleri kullanan spam web sitelerini filtreliyor.
Google Penguen
Google Penguin , kullanıcılar için arama sorgusu sonuçlarının değerini artırmaya yardımcı olmak için Google arama motoru için bir dizi algoritma güncellemesine atıfta bulunur.
Google Güverceni
Google Güvercin , 24 Temmuz 2014'te başlanan Google'ın Yerel Arama arama motoru için yeni bir algoritma güncellemesine atıf yapan bir kod adıdır.
Manuel gönderim
Elle gönderme, bir bağlantı gönderme hizmeti veya yazılımı kullanmak yerine site URL'nizi ve ayrıntılarını arama motorlarına elle tek tek ekleme anlamına gelir.
Doğal arama
Bir doğal arama ödenen reklam ve arama motoru kendisi tarafından yapılan editoryal değişikliklere dayalı döndürülenler aksine sonuçlar, web sitesinin doğal endeksleme dayalı döndü edilir biridir.
Örümcek (webcrawler)
Örümcek , web sayfalarını otomatik olarak getiren bir programdır. Örümcekler, sayfaları arama motorlarına beslemek için kullanılır. Bu programlar için bir başka terim webcrawler .
Ücretli arama
Ücretli arama , site sahiplerinin web sitelerini en iyi arama motoru sonuçları sayfası yerleşiminde görüntülenmesi için bir ücret ödeyecekleri bir bağlamsal reklam türüdür.
robots.txt
Robots.txt , bir web sitesinin kök dizinine yüklenen ve sitenin HTML koduna bağlanan bir metin dosyasının genel adıdır. Robots.txt dosyası, web sitesinin tarayıcı botlarına ve örümceklere yönlendirilmesi için kullanılır.
site haritası
Site Haritası , bir web sitesinin sayfalarının hiyerarşik bir görsel modeldir. Site haritaları, kullanıcının sitenin içeriğinin tamamının bir diyagramını göstererek birden fazla sayfaya sahip bir sitede gezinmesine yardımcı olur. Bir site haritası, bir arama motoru örümcekinin tüm sitelerin sayfalarını bulmasını kolaylaştırabilir.
SERP - arama motoru sonuçları sayfası
Arama motoru sonuçları sayfası (SERP), bir arama motorunun bir arama sorgusunun sonuçlarıyla birlikte döndüğü sayfadır. Büyük arama motorları tipik olarak SERP'lerinde listelenen üç çeşit görüntüler. Arama motorunun örümceğiyle dizine eklenen listeler, bir insan tarafından arama motorunun dizinine dizine eklenen listeler ve arama motoru tarafından listelenmek üzere ödenen listeler.
site çapında
Sitenin tamamı, bir web sitesinin tamamında dağıtılan bağlama ve gezinme yapısına karşılık gelir.
Önerilen Kaynaklar: Webopedia'nin Arama Motorları Kategorisi, arama motoru teknolojisi ile ilgili yüzlerce tanımlama içermektedir.
Anahtar Kelimeler ve Anahtar Kelimeler
Gizli anahtar kelime
Bu, HTML kaynak koduna yerleştirilen ve web sayfasını ziyaret edenler tarafından görülmeyen anahtar kelimeleri ifade eder.
Anahtar kelime doldurma
Anahtar kelime doldurma , arama motorları sayfayı bir web aramasında alakalı olarak okuyacak şekilde anahtar kelimeleri bir web sayfasına aşırı yüklemek için kullanılan bir tekniktir. Arama motorları, genellikle, anahtar kelime doldurma keşfedilirse ve rahatsız edici sayfalar arama sonuçlarından kaldırılmış olursa, bir siteyi cezalandırır.
Uzun Kuyruk Arama
Long Tail arama , medya ve eğlence endüstrilerinin popüler ana ürünlerin niş caddelerini zorlamak zorunda kaldıkları teorisi üzerine genişlemektedir. Arama sorgularında ana ve en yaygın arama terimlerine (listenin başı) dokunmanın yanı sıra, arama konuşması boyunca geçen tüm anahtar kelimeler ve sorgulara dokunmanız önemlidir; Ilişkili ve alakalı anahtar kelimeler için daha az aranır.
keyphrase
Kullanıcıların bir arama motoruna girmesi için birden fazla anahtar kelimeden veya bir anahtar kelime kombinasyonundan oluşan İfadeler veya bir arama terimi.
Anahtar sözcük hareketi
Bir web sayfasının arama motoru sonuçlarında (SERP) yukarı veya aşağı hareket ettiği pozisyon sayısı.
Anahtar ifade konumu
Belirli bir anahtar sözcüğü bir kullanıcı tarafından arandığında, bir web sayfasının bir arama motoru sonuç sayfasında (SERP) bulunduğu konum. Arama sonuçlarının ilk sayfası, en iyi 10 anahtar deyimi pozisyonudur.
anahtar kelime
Bir arama motorunun ilgili web sayfalarını aramasında kullandığı bir kelime.
Anahtar kelime yoğunluğu
Anahtar kelime yoğunluğu, bir sayfadaki toplam kelime sayısına kıyasla, belirli bir anahtar kelimenin veya tümceciklerin görüntülenme sayısının yüzdesel olarak ölçümüdür.
Anahtar kelime sıklığı
Anahtar kelime sıklığı, bir sayfada bir anahtar kelime veya tümcecik görüntülenme sayısı veya tüm site boyunca kullanılan sayıdır.
Anahtar kelime önemi
Bir web sayfasında anahtar kelime veya cümleciklerin belirgin yerleştirilmesi. Belirgin yerleştirme, sayfa başlığında, meta etiketlerinde, açılış paragrafında veya cümlenin başlangıcı olabilir.
anahtar kelime araması
Kullanıcı tarafından belirtilen bir veya daha fazla kelimeyi içeren eşleşen belgeleri arayan bir tür arama.
Bağlantılar ve Geri Bağlantılar
Geri bağlantı (gelen bağlantı)
Geri bağlantı , harici bir sayfadan kendi sitenize geri bağlantı veren bir köprüdür. Gelen Bağlantı olarak da adlandırılan bu bağlantılar, sitenizin popülerliğini (veya önemini) belirlemek açısından önemlidir.
Köprü (link)
Köprü aynı belgede veya tamamen farklı bir belgeye başka bir yere bağlantı oluşturan elektronik belgedeki bir elementtir. Tipik olarak, bağlantıyı izlemek için köprüyü tıklayın. Köprüler, World Wide Web de dahil olmak üzere tüm köprü metin sistemlerinin en temel bileşenidir.
Bağlantı kurma
Bağlantı kurma , kendi sitenizin geri bağlantılarını ve kalite geri bağlantılarını artırmak için diğer web siteleri ile bağlantı alışverişinde bulunma sürecidir.
Bağlantı denetleyicisi
Bağlantı denetleyicisi, sitenizdeki kırık köprüleri doğrulamak ve denetlemek için kullanılan bir yazılım aracı veya çevrimiçi hizmettir.
Bağlantı çiftçiliği
Link çiftçiliği, web siteleri ile karşılıklı bağlantılar kurma sürecidir. Bağlantılı tarımın arkasındaki fikir, size bağlantı veren sitelerin sayısını artırmaktır.
Bağlantı popülerliği
Link popülaritesi , ölçümün sayfalarınıza gelen gelen bağlantı sayısına dayandığı web sitesinin değerini tanımlar. 
Kaliteli geri arama
Bir kalite backlink anahtar kelime veya keyphrase kullanarak Web sitesine bağlanır ve aynı zamanda kendi sitenizde aynı temaya veya benzer içerik konusunu sahip bir sitede görünen bir backlink. Ayrıca, bir web sitesinden, sayfanızdan daha yüksek sayfa veya etki alanı yetkisine sahip bir bağlantı veya bir .gov veya .edu sitesinden bir bağlantı olabilir.
Karşılıklı bağlantı
Karşılıklı bir bağlantı, iki web sitesi sahibinin kendi web sitesinde birbirlerinin web sitelerine köprü sağlamak için yapılan bir sözleşmedir.
Derin bağlantı
Bir derin bağlantı , bir Web sayfasında veya sitenin ana sayfası dışında bir web sitesinde bir sayfa için bir arama motoru sorgusunun sonuçlarında ya bir köprüdür. Genellikle, bir sitenin ana sayfası, sitenin hiyerarşisinde bulunan en üst sayfadır ve bunun dışındaki herhangi bir sayfa "derin" olarak değerlendirilir.
BİLİYOR MUSUN...? " Bağlantı aşkı " ifadesi, karşılıklı bağlantıları tanımlamak için kullanılan bir argo terimidir .
SEO ve İçerik İfadeleri
Yinelenen içerik
Diğer Web sayfalarından kopyalanan veya yeniden kullanılan içerik (veya metin). Yinelenen içerik sıklıkla anahtar kelime yoğunluğunu artırmaya yardımcı olur, ancak Google da dahil olmak üzere bazı arama motorları, yinelenen metni süzer ve yinelenen içeriği kullandığınızda sitenizi cezalandırabilir ve daha sonra bir anahtar deyimi konumuna neden olabilir. Yinelenen içerik her zaman kasıtlı bir kopyalama değildir. Örneğin, sayfaların yazıcı dostu veya yerel sürümleri, yinelenen içerik oluşturabilir.
Taze içerik
Taze içerik , doğada yeni veya dinamik olan ve insanlara web sitenizi ziyaret etmek için bir neden sağlayan herhangi bir içeriğidir. Pek çok SEO uzmanı, Web sitenizdeki taze içeriği kullanarak sayfanızın arama motoru sonuçları sayfasındaki (SERP) daha iyi yerleşim elde etmesine yardımcı olacağına inanıyoruz. Bazı arama motorları, içerik değiştirildiğinde ve güncellendiğinde siteyi daha sık tarayabilir.
Görünmez metin
Görünmez metin veya gizli metin, metni sayfanın arka planı ile aynı renge dönüştürür ve böylece kullanıcı metni vurgular sürece metni görünmez olur. Buna görünmez anahtar kelime doldurma denir.
Alt etiketi
Bir sayfada bir resim görüntülenemediğinde alternatif metin sağlamak için IMG etiketinde belirtilen bir HTML özniteliği.
spamdexing
Spamdexing , bir web sitesinin bir arama motorunun arama sonuçları sayfalarında yerleşimini yükseltmek veya yükseltmek için uygun olmayan SEO taktiklerini kullanma uygulamasıdır. Ayrıca arama motoru spami veya Black Hat SEO olarak da adlandırılan spamdexing, anahtar kelime doldurma, bağlantı spamleme, telif hakkı alınmış içeriğin çoğaltılması, sayfa kaçırma ve daha fazlası gibi faaliyetleri içerebilir.
kapı aralığı
Ayrıca, bir giriş sayfası , bir atlama sayfası, bir giriş sayfası veya bir köprü sayfası olarak da adlandırılan bu liste, özellikle bir arama motorunun sıralamasında yüksek yerleşim kazanmak amacıyla tasarlanmıştır.
Web yazarlığı
Web yazma , kullanıcının bir masaüstü yayıncılık biçiminde bir Web sitesi geliştirmesini sağlayan bir yazılım kategorisidir. Yazılım, kullanıcıların tasarladığı şeyleri temel alarak Web sayfalarının düzeni için gerekli HTML kodlamasını üretir.
webspam
Web spam (spam aramaya da denir), Google yayıncılarının yönergelerine aykırı olan SEO taktiklerini kullanarak "Google arama sonuçlarını spamlamak" için tasarlanmış web sayfalarını tanımlamak için kullanılan bir deyidir. Nisan 2012'de Google, Penguin kodlu algoritma Güncellemesinin agresif web spami taktiklerini kullanarak siteleri belirleyeceğini açıkladı.
Meta etiket
Bir Web sayfası hakkında bilgi sağlayan özel bir HTML etiketi. Diğer HTML etiketlerinin aksine, meta etiketleri sayfanın görünümünü etkilemez. Bunun yerine, kimin sayfayı kimin oluşturduğu, hangi sıklıkta güncellendiğini ve sayfanın ne olduğu gibi bilgileri sağlar. Çoğu arama motoru, bu bilgileri indekslerini oluştururken kullanır.
Premium içerik
Bir ücret karşılığında mevcut olan web sitesi içeriği. Premium içerik , e-kitaplar, makaleler veya okuyucuya abonelik temelinde sunulan içeriği içerebilir. Premium içerik, para kazanma stratejisidir.
yapışkan
Yapışkan bir sitenin ziyaretçileri sitede gezindikten sonra tutma veya ziyaretçiyi sıkça geri getirmeye teşvik etme (yani ziyaretçiler "siteye" sopa ") özelliklerini ifade eder. Bir sitenin yapışkanlığı, ziyaretçileri orada kalmaya teşvik eden sitenin içeriğine bağlı olmakla birlikte, ziyaretçilerin aradıkları şey bu olmamasına bağlı değildir. Örneğin, ziyaretlerin başlıca nedeni olabilecek orijinal içeriğe ek olarak, bir site, siteyi daha çekici kılmak için özellikler (sosyal etkileşim, forumlar veya ücretsiz indirmeler) ekleyebilir. 
Video SEO
Video SEO terimi, arama motoru trafiğini optimize eden video içeriğini tanımlamak için kullanılır. Video SEO ile çalışırken hedef video içeriğinizin video arama motorlarında olduğu kadar, büyük arama motorları için organik arama sonuçlarında da bulunmasıdır; trafik sitenize yönlendirilir ve video barındırma sağlayıcınıza yönlendirilmemektedir.
Web işaretçisi
Bir web işaretçisi, bir siteye veya bir e-postaya yerleştirilen ve kullanıcının davranışını izlemek için kullanılan şeffaf bir grafik resimdir.
Içerik yönetim sistemi (CMS) / web içerik yönetimi (WCM)
Bir web yönetim sistemi ( WCM ) olarak da adlandırılan bir içerik yönetim sistemi ( CMS ) , bir organizasyonun elektronik metni sorunsuz bir şekilde oluşturmasına, düzenlemesine, gözden geçirmesine ve yayınlamasına olanak tanıyan bir yazılım ya da bir takım ya da uygulama ve araç takımıdır. Birçok içerik yönetim sistemi, yayıncıların çevrimiçi bir CMS'e yalnızca bir Web tarayıcısı kullanarak erişmesini sağlayan bir Web tabanlı GUI sunar.
SEO Araçları, Analytics ve Raporlama
Mutlak benzersiz ziyaretçi
Mutlak benzersiz ziyaretçi , seçtiğiniz tarih aralığı boyunca web sitenize her bir ziyaretçiyi yalnızca bir kez sayacak bir "ziyaretçi türü" raporudur.
Ortalama sayfa derinliği
Ortalama sayfa derinliği (veya ziyaret derinliği), bir ziyaretçinin tek bir tarayıcı oturumu sırasında gördüğü Web sitenizdeki sayfa sayısının ölçümüdür.
Sitede ortalama süre
Ortalama sitede geçirilen süre, ziyaretçilerin web sitenizde geçirdiği süre (dakika veya saniye) hakkında bilgi sağlayan bir ziyaretçi raporudur.
Temel metrikler
Temel metrikler, bir sitenin tüketimini anlamak için gereken en temel bilgilere atıfta bulunan terimdir. Temel metrikler şu verilerden oluşur: ziyaretler, sıçrama, sayfa görüntüleme sayısı, sitede ortalama süre ve yeni ziyaretler.
dönüşüm oranı
İstenen bir işlemi gerçekleştiren ziyaretçilerin yüzdesi (örneğin, satın alma, e-kitap indirme veya bir reklamı indirme).
Google Analytics
Google Analytics , web yöneticilerine ve site sahiplerine web analytics verisine serbestçe erişmelerini sağlayan ücretsiz bir hizmettir. Google Analytics, ziyaretçileri siteniz üzerinden izler ve ayrıca pazarlama kampanyalarınızın performansını izler.
Google Trendler
Google Eğilimler , sözcüklerin, cümlelerin ve konuların zaman içinde ne sıklıkla arandığını gösteren çizelgeler sunan ücretsiz bir Google hizmetidir . Google Trendler'i kullanarak, aynı anda en fazla beş konuyu karşılaştırabilir ve ayrıca, bu haberlerin ne sıklıkta haber hikayelerinde belirtildiğini görebilir ve konuların en çok arandığı coğrafi bölgeleri keşfedebilirsiniz.
En iyi içerik
En iyi içerik , web sitenizdeki en çok görüntülenen sayfalar (en iyi performans gösteren içerik) hakkında bilgi sağlar. Bu sayfalar, web sitenizdeki en çok sayfa görüntülemeyi sürmekten sorumludur.
Trafik kaynakları
Trafik kaynakları, doğrudan trafik (yer işaretlerinden veya URL'nizi bilen ziyaretçilerden gelen tıklamalar) veya arama motorları gibi sitenize trafik gönderen farklı türdeki kaynaklara genel bir bakış sağlayan bir rapordur. 
Benzersiz ziyaretçi
Bir sitede trafik miktarını izlerken, benzersiz ziyaretçi zaman belirli bir süre içinde bir kereden fazla Web sitesini ziyaret eden bir kişi anlamına gelir.
Kullanıcı oturumu
Kullanıcı oturumu benzersiz bir IP adresine sahip bir kullanıcı belirli bir zaman süresi içinde bir Web sitesinde harcadığı aktivitenin oturumdur. Bir sitedeki kullanıcı oturumlarının sayısı, bir Web sitesinin aldığı trafik miktarının ölçülmesinde kullanılır.
Web analitiği
Web analitiği , bir web sitesinin kullanıcıları üzerindeki etkisinin incelenmesi anlamına gelen genel bir terimdir. Yayıncılar sıklıkla, sitelerini kaç kişi ziyaret ettiğini, bu ziyaretçilerin çoğunun benzersiz ziyaretçileri, siteye nasıl geldiklerini, yani siteye girmek için bir bağlantı izlediklerini veya oraya geldiklerini belirlemek için Web analitiği yazılımını kullanıyorlar. Doğrudan sitenin arama motorunda hangi anahtar kelimeleri araştırdıklarını, belirli bir sayfada veya sitenin tamamında ne kadar kaldığını ve tıkladıkları ve siteyi terk ettiklerinde hangi bağlantıları kullandıklarını belirtti.
İçerik Yazarları; murat çeng , harun ergenç, yusuf ergenç
Ara
Cevapla
Teşekkür eden:


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi